Na cloudu může fungovat celá firma a má to nesporné výhody! O cloudu si povídáme už popáté a tentokrát bude řeč o Google Workspace.
Zdálo by se, že jsme s Pavlem Minářem, expertem na cloud, prostudovali už téma cloudových řešení skrz naskrz – probrali jsme Google Disk, Google Fotky, Gmail… To vše využívá uživatel cloudu jako jedinec. Jak ale využívat cloud co nejefektivněji i k práci v rámci celé firmy? K tomu poslouží Google Workspace.
Google Workspace je vhodný pro firmy jakékoliv velikosti, v podstatě od jednoho zaměstnance až po gigantické korporáty. V našich vodách pracuje na Google Workspace například firma Kofola.
Asi každého napadne otázka: Proč bychom měli jako firma svěřit svá data právě Google Workspace? Pavel Minář vyzdvihuje především to, že se jedná o oboustranný vztah. Zatímco vy jako firma se zavazujete k plnění svých povinností vůči Googlu (například placení poplatků), Google má také své povinnosti a pod ty se podepisuje. Jednou z nich je dostupnost. Google garantuje, že Google Workspace bude pro vás a vaše zaměstnance dostupný 99,96 % času a zároveň vám slibuje technickou podporu.
S firemním Google Workspace nemusíte technické problémy řešit tím, že si je „vygooglíte“. Máte totiž k dispozici kontakt na konkrétní osobu, která s vámi vaše problémy bude řešit.
Výhodou firemního Google Workspace je i to, že vše, co v tomto cloudu vznikne, patří firmě. Pokud například odchází zaměstnanec, který využíval Google Workspace (a k němu přidružené další služby, jako je Gmail, Google Disk aj.), dostane se správce organizace k datům, která zaměstnanec zpracovával – může se jednat o důležité pracovní emaily apod.
Správce může zároveň obnovit i smazaná data. Pokud se třeba nováček ve firmě ještě po cloudu nepohybuje zcela obratně a omylem smaže důležitý dokument, jde to zachránit. Stejně tak může administrátor požádat o obnovu zapomenutého hesla kteréhokoliv z uživatelů.
Dá se říct, že Google Workspace přispívá i k budování brandu, a to tím, že je možné upravit emailové adresy uživatelů. Pokud chcete mít za zavináčem jméno firmy nebo cokoliv, co se v rámci vaší organizace využívá, jde to. Působí to profesionálněji než pracovní emaily s koncovkou „@gmail.com“.
Zatím byla řeč o tom, že hlavním benefitem komerčního Google Workspace je to, že má administrátor všechna firemní data pěkně pod kontrolou. Jaké jsou ale výhody pro zaměstnance? Pavel Minář vidí plus v prostředí, které je pro většinu lidí známé. Zaměstnanci již používají svůj Gmail nebo Google Kalendář. Proto pro ně rozhraní Google Workspace není ničím novým.
S Google Workspace si mohou zaměstnanci skvěle plánovat čas a společné akce. Na cloudu sdílené kalendáře umožňují na jediný klik zjistit, zda si můžete s kolegou naplánovat meeting. Google Workspace totiž zjistí, jestli kolega má čas, nebo ne – a když ne, nabídne vám rovnou časy, kdy by se to kolegovi v rámci pracovní doby mohlo hodit. Zároveň si každý uživatel může nastavit, zda daný den pracuje z kanceláře, nebo je na home office. V případě, že není fyzicky přítomen, se může v rámci Google Workspace ke schůzce připojit virtuálně prostřednictvím Google Meet.
S Google Workspace přenáší firma nebo jakákoliv organizace svoji odpovědnost za správu dat na externí jednotku – v tomto případě na Google. Ten garantuje kvalitu svých služeb a firma a její vedení se nemusí dále starat o to, zda jsou data v bezpečí. Mají nad nimi dokonalou kontrolu.